søndag den 2. november 2014

Flaske pynt

Jeg har været i gang med at lave lidt flaske pynt
Her lånte jeg modellen
http://min-hobbyblogg.blogspot.dk/2010/01/innpakning-for-vinflaske-packaging-for.html

Dog lavede jeg lidt om på målene, da jeg synes det skal passe til en flaske rødvin eller lign.
I højen har jeg 28,5 cm og bredden er 27,8 cm
Falset 4,3 cm hele vejen over og den sidste skal være 2 cm.
Nederst er den falset 3,5 cm og klippes op i trekanter og den sidste ( 2 cm) klippes væk
Øverst er den falset 5 cm og klipper ned til kanten og igen klippes (2 cm ) væk.
Man vælger jo selv hvordan det skal se ud, Jeg har valgt og runde hjørnerne og lave hul til bånd.

Nu er vi så klar til at sætte noget papir på. Her valgt jeg det lækre papir fra

http://www.anjaskreativeverden.dk/shop/kaisercraft-1326c2.html

Det er dekorativ og behøver ikke meget pynt.
Jeg har valgt og skære det ca 0,50 cm mindre og satte det på med den brune tape.
Det røde tape vælger jeg og bruge til at klister æsken sammen med, da det er meget stærker.

Bunden har jeg lavet af 2 store runde cirkler som jeg klistede sammen, for den er lidt stærker.
Lavede en mindre cirkel som jeg klistede inden i.
Brug en flaske til at trykke sammen.
Sæt bånd i og pynt..

Ud af et ark, har jeg lavet 1 flaske pynt et lille kort til/ 2 æsker  Toffifee


Et andet ark  også Kaisercraft


Til dem der ikke lige kan huske målene på en Toffifee æske
 1 ark 17,8 cm  x 30 cm
false ved 4 - 6 -16,6 - 18,6
og vupti så er der en æske som kan pyntes

God fornøjelse
Susan




4 kommentarer: